اصول اولیه در طیف سنج مرئی و فرابنفش
طیف سنج مرئی و فرابنفش:
اسپکتروفتومتری مرئی ماوراء بنفش که به Uv-Vis یا Uv/vis نیز معروف است، به یک اسپکتروسکوپی جذبی یا بازتابی مربوط می باشد. طیف سنج مرئی و فرابنفش در محدوده مریی و فرابنفش کار می کنند. در این نوع اسپکتروسکوپی، نور مرئی و فرابنفش یا پرتوهای الکترومغناطیسی این ناحیه، برای تحریک مولکولهای نمونه استفاده می شود.
اصول اولیه اسپکتروسکوپی مرئی و فرابنفش، Uv-Vis spectroscopy :
الکترونهای پیوندی و غیر پیوندی در مولکولهای مختلف توانایی جذب انرژی نور یا پرتوهای الکترومغناطیسی مرئی و ماوراءبنفش را دارند. در اثر جذب این پرتوها؛ الکترونهای مذکور، از اوربیتالهای پیوندی به اربیتاهای ضد پیوندی بالاتر منتقل می شوند. هر چه اختلاف انرژی بین این اربیتالها که به اربیتالهای هومو و لومو (Homo & Lumo) مشهور هستند، کمتر باشد، طول موج نوری که به وسیله نمونه جذب می شود بلندتر است. به این معنی است که انرژی کمتری برای تحریک الکترونها لازم است تا به تراز های بالاتر منتقل شوند. این انتقالات الکترونی در اسپکتروسکوپی Uv-Vis مورد مطالعه قرار می گیرند.
کاربرد های اسکتروسکوپی Uv-Vis یا طیف سنجی ماوراء بنفش مرئی:
طیف سنجی مرئی و فرابنفش به طور معمول در شیمی تجزیه برای تعیین کمی آنالیتهای مختلف استفاده می شود. مانند تعیین مقادیر یون فلزات واسطه، ترکیبات آلی مزدوج شده، و ماکرومولکولهای زیستی. مطالعات اسپکتروسکوپی معمولا در حالت محلول انجام می شوند ولی بعضی مواقع مطالعات در حالات جامد وگاز هم ممکن است انجام شود.

تعمیر وخدمات فنی و مهندسی درزمینه طیف سنج مرئی و فرابنفش یکی از امتیازات ویژه این شرکت است.

  • کالیبراسیون
  • Alignment
  • تعمیر
  • تامین قطعات
  •