تعمیر طیف سنج FT-IR

تعمیر دستگاه طیف سنجی مادون قرمز با تبدیل فوریه ، یا تعمیر طیف سنج FT-IR

اسپکترومتر FT-IR یا طیف سنج مادون قرمز با تبدیل فوریه یکی از تجهیزات پرکابرد است. در آزمایشگاههای آنالیز دستگاهی بسیار پر کاربرد است. طیف سنجی مادون قرمز به طور گسترده در شناسایی ترکیبات گوناگون استفاده می شود.

ترکیبات اطراف ما می توانند تحت تاثیر نور مادون قرمز قرار بگیرند. همانطور که می دانید ، نور مادون قرمز منشاء گرمایی دارد. این پرتوالکترومغناطیسی باعث جنبش در پیوند های مولکولی می شود.

ساختار دستگاه طیف سنج FT-IR

اسپکترومتر مادون قرمز با تبدیل فوریه ، دارای اجزای خاصی است. این دستگاه به دلیل انرژی پایین نور مادون قرمز کمی متفاوت است. این اجزا به قرار زیر هستند.

منبع نور:

منبع نور در طیف سنج FT-IR . از یک جسم داغ تابش می شود. جنس این منابع معمولا از سرامیک یا یک اکسید فلز است که تا دمای سرخ شدگی گرم شده است. انواع مختلفی مانند افروزه نرنست. ، گلوبار و حتی گاهی برای نواحی خاصی از لامپهای تنگستن هم استفاده می شود.

سیستم نور رسانی یا بخش اپتیک:

در این طیف سنج معمولا از یک سری اجسام اپتیک استفاده می شود. آینه ها و سیستم اپتیک نور را به دتکتور می رساند.

طیف سنج مادون قرمز فوریه دارای یک تداخل سنج است. یک پرتو نور تکفام از لیزر هلیوم – نئون وارد تداخل سنج می شود. یک پرتو غیر تکفام از منبع نور IR نیز وارد محفظه می شود. بعد از تداخل امواج نوری مادون قرمز از داخل تداخل سنج خارج می شود. این پرتو های نوری به سمت دتکتور می رود.

دتکتور:

طیف سنج مادون قرمز با تبدیل فوریه معمولا از یک دتکتور DTGS استقاده می شود. وظیفه دتکتور تبدیل سیگنالهای نوری به الکتریکی است.

تعمیر و خدمات قابل ارایه:

گروه فنی و مهندسی سورنا پرتویار خدمات فنی و مهندسی و تخصصی در زمینه تعمیر طیف سنج FT-IR ارائه می دهد.

شامل

تنظیم سیستم اپتیک.

تنظیم تداخل سنج.

تعویض منبع لیزر و منبع نور.

افزایش سیگنال به نویز S/N.

کاهش نویز طیف زمینه.

کالیبراسیون.

تصاویر مربوط به انجام خدمات فنی به دستگاه FT-IR . متعلق به دانشگاه علم و صنعت را مشاهده می کنید. خدماتی همچون افزایش انرژی دریافتی دتکتور و تنظیم لیزر صورت گرفته است. دستگاه ساخت شرکت شیمادزو و کشور ژاپن است.

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی. ساخت ست آپ های تحقیقاتی. آموزش و راه اندازی تجهیزات تخصصی مانند کروماتوگرافی و طیف سنجی.